Camiel Versluis

Initiatiefnemer en kandidaat raadslid

Camiel Versluis (geb. 1971), vader van twee kinderen, woont met zijn gezin in het buitengebied van Holten aan de rand van het bos. Hij is een echte natuurliefhebber en wil niets liever dan een duurzame samenleving, zodat we de aarde wat mooier aan onze kinderen kunnen doorgeven.

Hier sta ik voor

Duurzaam

De techniek is beschikbaar om energieneutraal te wonen. Elke gemeente heeft de verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat nieuwbouwhuizen energie produceren in plaats van consumeren. Dat kan voor een betaalbare prijs en geeft lokaal werkgelegenheid. Bij bestaande woningen kan de gemeente faciliteren om deze energieneutraal te maken.

Sociaal

Een sociale gemeente is een gemeente waarin mensen voor elkaar zorgen, burgers zich veilig voelen, er goed onderwijs is, iedereen kan sporten en waar de gemeente de faciliteiten heeft om voor ouderen en jeugd te zorgen. Goed bestuur en een gezond huishoudboekje zijn belangrijke randvoorwaarden om dit allemaal mogelijk te maken.

Lokaal

Mooi wonen is een aantrekkelijk winkelgebied, een karakteristiek centrum, voldoende lokale werkgelegenheid, betrokken landbouw, een mooi landschap en ruimte om te recreëren. Erop uit blijven trekken om te horen welke ideeën er leven helpt, daar kan hele gemeente van profiteren.

Bekijk de blog van Camiel als u meer wilt weten over zijn ideeën (op persoonlijke titel)